Een
hart voor... Clio Hendrickx, Les Soeurs
Na de moeilijke Corona-periode waarin we in lockdown zaten, kunnen de boutiques in Maastricht, gezien het huidige straatbeeld, weer een beetje opkrabbelen. We zijn er natuurlijk nog niet, maar deze week post ik (voorlopig) mijn laatste interview in de reeks 'Een hart voor...'
Via de mail maakte ik kennis met Clio Hendrickx, mede-eigenaresse van Les Soeurs.
Na winkels in Hasselt, Antwerpen en Knokke openden de Vlaamse zussen Kay, Julie en Clio Hendrickx (de blondine rechts op de foto) in 2018 een vierde vestiging in Maastricht. Les Soeurs, de heilige driehoek: drie zussen met een full-time passie voor mode en sieraden die de nieuwste mode-musthaves voor ons verzamelen. En zo leuk, de kleding, die ze ook verkopen in hun webshop, showen ze voornamelijk zelf! Neem een kijkje op hun website of bezoek hun winkel, ik weet zeker dat je verliefd wordt.
(foto: Brys fotografie)
Locatie
De andere vestigingen vind je op hun website: www.lessoeurs.be
1. Het is een hele rare tijd, maar wellicht zijn er ook positieve kanten aan deze periode. Wat heeft deze tijd jullie tot nu toe gebracht en willen jullie hier ook aan vasthouden als alles weer ‘normaal’ is?
"Tijdens de Corona-sluiting hebben de mensen echt hun weg gevonden naar onze webshop, en dat is leuk! We zien ook dat de klanten positief verrast zijn door onze online service en de snelle levertermijn, waardoor ze vaak een herhaalorder plaatsen. We hopen dit vast te kunnen houden. Het zou mooi zijn als onze webshop een volwaardige zevende winkel wordt."
2. Welke creatieve ideeën hebben jullie bedacht in de afgelopen Corona tijd?
"Wij hebben onze beste klanten heel direct en persoonlijk op de hoogte gehouden en verder geholpen via een select Whatsapp-groepje. We zien dat dit werkt, want de klant voelt zich gewaardeerd en nauw betrokken. Daarnaast hebben we onze online shoppers ook verrast met kleine attenties zoals chocolaatjes en handgeschreven, persoonlijke bedankkaartjes."
3. Hoe zorgen jullie er voor dat de klanten met een gerust hart kunnen komen winkelen? Wat doen jullie anders n.a.v. de Coronarestricties?
"Wij volgen de maatregelen, opgelegd door de gezondheidsraad, nauwgezet. Wij willen onze klanten laten zien dat wij hun gezondheid, en die van ons, heel serieus nemen en dat de klant zich veilig kan voelen bij ons. Los van de maatregelen proberen we toch een ontspannen sfeertje te creëren met een leuk muziekje, een geurkaars die brandt, lekkere snoepjes en een vriendelijke service. Wij willen dat de klant zich niet alleen veilig maar ook relaxed voelt bij ons. Want shoppen blijft op de eerste plaats een belevingsmoment!"
4. Wat is volgens jou de leukste zomertrend voor de komende zomer?
"Voor ons is dat met stip de tetra-trend: denk aan het zachte crinkle-katoen dat we kennen van de luierdoeken voor baby’s, verwerkt in de luchtigste, laid-back jurken en blouses. Ze waren de perfecte lock-down gear en zullen ook deze zomer veel in het straatbeeld en op het strand te zien zijn. Wat goed is voor baby’s, is goed voor ons."
5. Heb je een mooie wens voor jouw klanten?
"Probeer die mindset van innerlijke rust en less FOMO (fear of missing out), die ons door de lockdown werd opgelegd, vast te houden. Het leven kan zoveel aangenamer zijn en we zijn als mens zoveel mooier zonder al die jachtigheid en stress."